Zaandam 075 760 00 26 | Heemstede 023 528 21 49

Sinusitis & Halotherapie

Halotherapie is een 100% natuurlijke en medicatie-vrije therapie.

Sinusitis behandelen in de zoutkamer door middels van Halotherapie

Bijholteontsteking
Sinusitis of bijholteontsteking is een infectie van de holtes achter de jukbeenderen en het voorhoofd, de sinussen of bijholtes genoemd. Deze ruimtes zijn gewoonlijk vrij van bacteriën, maar kunnen geïnfecteerd raken, waardoor de slijmvliezen gaan ontsteken. Deze zijn dan niet meer in staat om het opgehoopte pus af te voeren. Het vuil blijft steken in de holtes. Dit wordt bijna altijd veroorzaakt door een (bacteriële of virale) infectie, ook zijn allergische reacties of omgevingsfactoren mogelijke oorzaken. Bijholteontsteking behandelen

Symptomen van Sinusitis / Bijholten

• Een verstopte- of loopneus, Wanneer uw groen/geel slijm snuit dan hebt u waarschijnlijk een bacteriële infectie.
  • Pijn en gevoeligheid in het gezicht (in de omgeving van de sinussen met bacteriën) ervaren mensen een kloppende pijn die erger wordt naarmate je jouw hoofd beweegt en pijn in je kaak/ tanden en kiezen wanneer je eet.
  • Hoge lichaamstemperatuur.

Andere mogelijke symptomen:

• Vermoeidheid
  • Sinus hoofdpijn
  • Hoesten
  • Slechte adem
  • Druk op de oren
  • Verlies van smaak en reuk

Hoe zout u kan helpen bij bijholteontsteking

• Zout is bacterie dodend
  • Zout zorgt voor oplossing van het slijm, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen
  • Zout is ontstekingsremmend
  • Zout verlaagt het IgE niveau (allergie antistof) waardoor het immuunsysteem minder overgevoelig wordt

Hoe kan de zoutkamer u helpen

Zouttherapie is een wetenschappelijk onderbouwde, natuurlijke en veilige behandelingsmethode voor iedereen ongeacht leeftijd. Door inademing van de zoute aerosol gegenereerd door ons Halogenerator heeft de volgende effecten:

• Vermindert de behoefte aan inhalers en antibiotica
  • Vermindert het aantal ziekenhuis opnames
  • Verwijdert slijm uit de longen
  • Verlengt de tijd tot remissie
  • Versterkt het immuunsysteem
  • Versterkt uw longen tegen ziekten
  • Verbetert uw kwaliteit van leven

Hoe vaak zou u moeten komen?

• Afhankelijk van leeftijd ligt het gemiddelde tussen de 15 – 20 sessies
  • Bij onomkeerbare condities wordt aanbevolen om regelmatig terug te komen om continue terugkerend slijm te verwijderen en neusslijmvliezen te laten slinken
  • De sessie – frequentie van 2 à 3 keer per week wordt aanbevolen

In de meeste gevallen zorgt de zouttherapie voor een normalisering van de luchtwegen waardoor de symptomen verdwijnen. De effectiviteit van Halotherapie wordt geschat op 75-98%. De meeste cliënten doen 1 of 2 trajecten (15 tot 20 sessies) per jaar, waar ze tussen door ook nog terug kunnen komen voor wat extra sessies wanneer ze merken dat de helende werking van Halotherapie weer nodig is. Neem contact met ons op als u nog vragen heeft.

Ervaringen met Bijholteontsteking (Sinusitis)

Ervaringen Bijholteontsteking ervaringen
De kwaliteit van HaloClinic Nederland

• Onze Halogenerator is een medisch gecertificeerd apparaat.
  • Er wordt farmaceutisch zout gebruikt voor de verspreiding van de microdeeltjes zout in de ruimte.
  • De luchtcirculatie in de zoutkamer is optimaal geregeld.
  • Speciale luchtmeetapparatuur garandeert een stabiel microklimaat in de zoutkamer, door middel van het voortdurend monitoren van de juiste zoutconcentratie.

HaloTherapie
HaloClinic Nederland

In de zoutkamers bij HaloClinic Nederland te Zaandam en Heemstede wordt het geneeskrachtige microklimaat van een natuurlijke zoutgrot nagebootst. In deze ruimtes vindt de Halotherapie plaats, waarbij door een medisch gecertificeerde Halogenerator een microklimaat tot stand wordt gebracht, dat speciaal gericht is op de behandeling van luchtwegaandoeningen en huidaandoeningen.

Contact FAQ
Wetenschap

Belangrijke cijfers uit medische studies over Halotherapie

Wetenschap
Medicijnenvrije behandeling

Farmacologische behandeling in combinatie met natuurlijke, medicijnenvrije behandeling. lees verder

1E SESSIE GRATIS

Ervaar de geneeskrachtige voordelen van Halotherapie gratis en vrijblijvend.