Natuurlijke oplossing voor luchtweg- en longproblemen

Halotherapie is een veilige en effectieve medicatievrije behandeling

Eerste sessie gratis en vrijblijvend
Meer info: vestiging Zaandam 075 76 000 26 Heemstede 023 528 21 49

Bijholteontsteking en Halotherapie

Een natuurlijke, medicatievrije behandeling bij Astma, Sinusitis, Hooikoorts, Eczeem en andere aandoeningen van de luchtwegen en de huid.

Halotherapie, de oplossing bij Bijholteontsteking

HaloClinic_Halotherapie_Bijholteonsteking_1

Om u op weg te helpen bij het kiezen voor een klinisch bewezen, natuurlijke en medicatievrije behandelmethode tegen bijholteontsteking, willen wij u een beter begrip geven over bijholtesymptomen en de beschikbare behandelingen.

Sinusitis of bijholteontsteking is een infectie van de holtes achter de jukbeenderen en het voorhoofd, de sinussen of bijholtes genoemd. Deze ruimtes zijn gewoonlijk vrij van bacteriën, maar kunnen geïnfecteerd raken, waardoor de slijmvliezen gaan ontsteken. Deze zijn dan niet meer in staat om het opgehoopte pus af te voeren. Het vuil blijft steken in de holtes. Dit wordt bijna altijd veroorzaakt door een (bacteriële of virale) infectie, ook zijn allergische reacties of omgevingsfactoren mogelijke oorzaken.

De sinussen zijn de holtes gelegen binnen de beenderen van het gezicht:

• de frontale sinussen; gelegen boven de ogen, achter het midden van de wenkbrauwen; .
  • de maxillaire sinussen; gelegen aan beide zijden van de neus, onder de jukbeenderen; .
  • de zeefbeen sinussen; gelegen tussen de ogen, net achter de brug van de neus; .
  • de wiggenbeen sinussen; gelegen net achter de zeefbeen sinussen, en achter de ogen.

De sinussen, die in verbinding staan met de neus, zijn bekleed met dezelfde soort huid, die elders binnen de luchtwegen voorkomt. Deze huid is bekleed met ontelbare kleine trilhaartjes (Cilia). Met hun constante wuivende bewegingen voeren deze trilhaartjes het slijm af uit de sinussen naar de luchtwegen. Wanneer de slijmvliezen in de sinussen helemaal gezwollen zijn, is door deze zwelling de normale afvoer van vuil slijm geblokkeerd. Het in de sinussen opgehoopte slijm biedt een uitstekende omgeving voor de groei van infectie-veroorzakende bacteriën, en veroorzaakt een onaangenaam, drukkend gevoel.

Halotherapie 100% medicatievrije behandeling

Halotherapie is  klinisch bewezen  en zorgt ervoor dat bij gezwollen keel- en neusslijmvliezen weer slinken op een snelle en zeer effectieve manier. Bacteriën en virussen worden geëlimineerd, waardoor het opgehoopte pus en taaie slijm kan oplossen en dus makkelijk weer wordt afgevoerd. De druk in de holtes neemt daardoor af.

voordelen van Halotherapie voor uw

Wat Halotherapie voor u kan opleveren:

•  Laat gezwollen slijmvliezen weer slinken d.m.v.  microscopisch kleine hoogwaardig zout kristal deeltjes
  • Verwijdering van slijm welke de luchtwegen blokkeren
  • Verbetering van de longfunctie
  • Vermindering van bronchiale hyperrespons
  •  Het verminderen van dosering of zelfs stoppen van medicatie
  • Ontstekingsremmend en bacteriedodend
  • U krijgt nieuwe energieën
  • Verbeter van de algemene gezondheid en kwaliteit van leven

De kwaliteit van HaloClinic Nederland

• Onze Halogenerator is een medisch gecertificeerd apparaat.
  • Er wordt farmaceutisch zout gebruikt voor de verneveling.
  • Speciale luchtmeetapparatuur garandeert een stabiel microklimaat in de zoutkamer, door middel van het voortdurend monitoren van de juiste zoutconcentratie.
  • De luchtcirculatie in de zoutkamer is optimaal geregeld.

Ervaring van cliënt:

“De zoutkamer was een geheel nieuwe ervaring, maar al tijdens het verblijf in de zoutkamer voelde ik ‘beweging’ in de holtes. En nu, inmiddels ruim een half jaar later, kan ik zeggen dat ik sindsdien geen holte ontstekingen meer heb gehad!” (Francis, 14 februari 2013)
Meer ervaringen van cliënten lezen

Farmacologische behandeling in combinatie met natuurlijke, medicatievrije behandeltherapie

Regulier & Natuurlijke therapie

Door ontwikkeling van de farmacologie, de industriële productie van geneesmiddelen en de intensivering van het voorschrijven van medicijnen door artsen wordt het medicijngebruik gestimuleerd. Dit wordt versterkt door eenvoud van toepassing, beschikbaarheid en snelle werking. Echter, samen met het therapeutische effect kunnen medicijnen pathologische aandoeningen als bijwerkingen veroorzaken. Veel allergische aandoeningen kunnen juist worden veroorzaakt door veelvuldig gebruik van medicijnen. Bovendien wordt daardoor het afweermechanisme van het lichaam niet gestimuleerd. Dit uitgangspunt maakt dat sommige deskundige artsen vaker neigen naar een combinatie van farmaceutische en natuurlijke behandeling. Zij bevorderen bij voorkeur medicatie-vrije geneeswijzen. Een voorbeeld daarvan is bij uitstek de HaloClinic.

Wetenschappelijke artikelen over Halotherapie
Halotherapie is een internationaal succes evidence based sinds 1987

Haloclinic Nederland

Halotherapie is een klinisch bewezen behandelmethode, gebaseerd op het principe van het natuurlijke microklimaat in een zoutmijn (Speleotherapie), bedoeld voor mensen met aandoeningen aan de luchtwegen, de huid en allergieën. Halotherapie is een gepatenteerde methode, gebaseerd op de het inademen van een in de lucht verspreid, droog zout aerosol, die een belangrijke rol speelt bij de vermindering van gezondheidsproblemen en die gebruikt wordt door o.a. mensen met chronische obstructieve longaandoeningen, ademhalingsproblemen en huidklachten, zoals eczeem en psoriasis.

Halotherapie

• helpt de longfunctie te verbeteren
  • helpt het uithoudingsvermogen te vergroten
  • laat de bronchiale hyper respons afnemen
  • maakt dat cliënten met minder medicatie toekunnen, of ermee kunnen stoppen
  • laat nies- en hoestklachten en kortademigheid afnemen
  • heeft een beschermende werking bij irritaties van de luchtwegen
  • verwijdert slijm, zodat blokkades uit holtes en luchtwegen verdwijnen
  • is ontstekingsremmend en bacteriedoden
  • vergroot weerstand tegen luchtwegaandoeningen
  • helpt bij verwijdering van pollen uit de luchtwegen
  • laat de symptomen van eczeem verminderen en zelfs verdwijnen
  • ondersteunt het afweersysteem
  • laat slaapproblemen en snurken afnemen

Boek nu een gratis (Vrijblijvend) sessie bij HaloClinic Nederland

HaloClinic Zaandam | Westzijde 33-37, 1506 EB, Zaandam | 075 760 00 26

HaloClinic Heemstede | Raadhuisstraat 10, 2101 HG Heemstede  | 023 528 21 49

Reserver uw eerste Gratis sessie

Zout therapie

Halotherapie helpt bij; Allergieën, Astma, Bijholteontsteking / Sinusitis / sinusontsteking, Bronchiëctasieën, Bronchitis, Chronische bronchitis, COPD, Cystische Fibrose (CF), Droge reutelende ademhaling, Droog krampachtig hoesten, Eczeem, Faryngitis, Frequente acute aandoeningen van de luchtwegen, Hoest met moeilijk loskomend slijm, Hoesten, Hooikoorts, Infecties van de luchtwegen, Kinderen met Allergieën, Kortademigheid, Beklemming op de borst, Longontsteking na acute fase, Multi-chemische sensitiviteitssyndroom (MCS), Oorontsteking, Psoriasis, Respiratoire allergieën door industriële en huishoudelijke verontreinigende stoffen, Rhinitis, Rokers, Rokershoest,  Tonsillitis. lees verder >>

zouttherapie voor kinderen

Halotherapie voor kinderenHaloclinic_aandoeningen_kinderen_3

Het is klinisch bewezen dat natuurlijke geneeswijzen  veel effectiever zijn voor kinderen, omdat ze  intensiever reageren dan volwassenen. Let op: er is geen leeftijdsgrens voor Halotherapie.

Lees ervaringen met kinderen

Astma en Allergie behandeling bij kinderen