De helende werking van zout bij Psoriasis

Psoriasis Vereniging Nederland NO 4 Augustus 2013 Anneke van de Kieft

De helende werking van zout
Psoriasis Vereniging Nederland: George Dudink (61) heeft waarschijnlijk al een jaar of dertig psoriasis, maar pas veertien jaar geleden, toen er allerlei plekken op zijn elleboog bijkwamen en de knokkels van zijn handen ontstoken raakten, werd de diagnose psoriasis gesteld.

Zalven en lichttherapie

Hij onderging allerlei therapieën via zijn dermatoloog: zalven, lichttherapie en injecties in de pezen van zijn handen. De behandelingen hadden meestal een tijdelijk effect, net als een vakantie aan de Middellandse Zee. Jarenlang reed hij als chauffeur naar Roemenië om hulpgoederen te vervoeren. Daar kwam hij in aanraking met een aantal zoutmijnen, onder andere in Turda.

Huid en gewrichten

Hij merkte dat een verblijf in zo’n zoutmijn een positieve uitwerking had op zijn huid en gewrichten. Via zijn schoondochter maakte hij eind 2011 kennis met de HaloClinic in Zaandam. Ran Derei kende destijds al wel de positieve ervaringen van mensen met luchtwegproblemen, maar had nog geen ervaring met mensen met een huidaandoening. George mocht, als proef, vijfmaal gratis in de zoutkamer.

De helende werking van zout bij Psoriasis Hooikoorts, Eczeem klachten George Dudink (61) heeft waarschijnlijk al een jaar of dertig psoriasis Psoriasis aandoening bij een cliënt van de HaloClinic Psoriasis aandoening bij een cliënt van de HaloClinic

Plekken en ontstekingen

Derei fotografeerde telkens zijn handen om te kijken of George vooruitgang boekte. Dat was het geval. De plekken en ontstekingen werden zienderogen minder. Toch zag zijn toenmalige dermatoloog de behandeling niet zitten en stelde hem voor de keus: of je kiest voor mijn behandeling of je kiest voor de HaloClinic. Bij die dermatoloog komt hij dus niet meer. Inmiddels bezoekt George de zoutkliniek zo’n vijf keer per jaar. In combinatie met smeren met vette zalven heeft hij de psoriasis aardig onder controle. Psoriasis Vereniging Nederland is bij met deze vorm van therapie waar mensen met huidaandoeningen veel baat bij hebben.

Psoriasis behandelingen met halotherapie in de zoutkamers Zaandam en Heemstede hebben zich in de afgelopen 10 jaar veel mensen geholpen me huidaandoeningen als Psoriasis, Eczeem, Acne, Rosacea en meer.

Zorg en Zekerheid vergoedt de halotherapie al vanaf 2012.

Haloclinic Nederland