ONDERZOEK naar halotherapie! Voor een periode van zes maanden heeft een onderzoeker aan de Vrije Universiteit Amsterdam meegelopen in onze zoutkamer en meer dan tien cliënten voor deze periode gevolgd. Van deze cliënten zijn er 2 met COPD GOLD III, 2 met COPD GOLD I met COPD en Corona, 1 met bijna COPD GOLD II met astma, 2 met astmatische bronchitis, 1 met [voorafgaand aan halotherapie] terugkerende longontstekingen, 1 met Corona, psoriasis en luchtwegirritaties, en 1 met hooikoorts en allergieën. Uit het onderzoek komt naar voren dat 9 op 10 van de cliënten gevolgd in het onderzoek volledig met hun medicatie zijn gestopt; 1 van de 10 hebben hun medicatie verminderd. Alle 12 merkten aanmerkelijke klinische verbetering in hun toestand; ze hoesten minder, ze zijn minder of niet langer buiten adem, krijgen meer ‘lucht’, hebben geen verkoudheid meer sinds ze begonnen met halotherapie, en er is minder (vastzittend) slijm in de longen of de keel. Cliënt 3 zegt hierover: ‘Direct na het eerste bezoek kwam het slijm compleet los. Het effect was onmiddellijk merkbaar. Cliënten rapporteren ook beter te slapen, meer energie te hebben, en kunnen weer verder met sporten en bewegen. Cliënten rapporteren een toename, of het stoppen van afname, van hun longcapaciteit. Cliënt 4 rapporteert dat haar longfunctie ’42 was, maar toen ik hier kwam was hij ineens 51′. Cliënt 8 meldt hierover: ‘Ik wil eigenlijk niet stoppen met het komen, want ik voel me zo veel gezonder en fitter. Pas op; het is verslavend!’ Master Thesis – The gift of salt the-importance-of-halotherapy-in-the-treatment-of-covid-19-related-diseases-8486 https://www.rtvzaanstreek.nl/zaanse-zoutkamer/tv/programma?ylniIKs2Pe6YAUgG48O7pm5Ofgh8Oix1

Halotherapie

Wat is halotherapie, oftewel Zouttherapie behandeling, in de zoutkamer helpt om alle vijf belangrijke processen tegen te gaan die het ademhalingssysteem benadelen: Ontstekingen, bacteriële infectie, overdadige slijmvorming, spastische verschijnselen van de bronchiën en de grote gevoeligheid van de ademhalingsorganen. Na een reeks zouttherapie sessies in de zoutkamer, verbetert de klinische conditie bij de patiënten en verminderen of verdwijnen de negatieve verschijnselen aantoonbaar.

Medicatievrije halotherapie

De zouttherapie behandeling in de zoutkamer is 100 procent natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. De therapiemethode zorgt voor een effectief herstel van lange duur. Gedurende de zouttherapie behandeling ademt de patiënt een medicinale minuscule zoutnevel in, die door een medisch gepatenteerd halogenerator in de zoutkamer gelijkmatig verspreid. Daarom gaat de concentratie van deze zoutdeeltjes geen natuurlijke grens te boven. Wereldwijd zijn er in verschillende zoutmijnen en zoutgrotten klinieken gevestigd voor ademhalingsklachten. Zouttherapie is veilig en kan makkelijk te combineren met het gebruik van voorgeschreven medicijnen. Kinderen herstellen sneller door halotherapie U bereikt ons door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede)

Halotherapiebehandeling, zoutkamerbehandeling Zoutmijn, zoutgrot, zouttherapie, speleotherapieHalotherapiebehandeling, zoutkamerbehandeling  zoutmijn Amsterdam, Haarlem, Katwijk, Noordwijkerhout.   Halotherapiebehandeling, zoutkamerbehandeling  met zouttherapie in Amsterdam, Noordwijkerhout, Katwijk, Haarlem.Het Griekse woord voor zout is “halos”. Zouttherapie is dus het gebruik van droge zoutnevel als behandeling tegen ademhalingsproblemen, huidproblemen, allergie/irritaties en bestrijding van mentale lethargie.

VIDEOS MEDIA

Het effect van zouttherapiebehandeling

Zouttherapie zorgt voor een optimale verbeterde gezondheid, waarbij de effectiviteit varieert van patiënt tot patiënt afhankelijk van de aandoening, de ernst, de leeftijd en de leefomgeving. Voor maximaal resultaat is een reeks zouttherapie behandelingen belangrijk en vereist, die in het ideale geval wordt uitgevoerd met minstens twee sessies per week. Bij onomkeerbare condities raden we aan twee à drie maanden zouttherapie te volgen.

Het geleidelijke herstel

Het geleidelijke herstel wordt uitgedrukt in vermindering van symptomen, intensiteit van aanvallen en daarnaast ook frequentie van opeenvolgende aanvallen. In bijna alle gevallen verminderen onze cliënten hun medicatie gebruik of stoppen er helemaal mee, want zij merken zelf dat medicatie niet meer nodig is voor hen. Klinische studies tonen een stapsgewijze vermindering aan van luchtwegverstoppingen en benauwdheid. Ook is een significante verbetering van de longfunctie te zien van patiënten die lijden aan diverse longaandoeningen zoals  COPD, astma, sarcoïdose en meer.

Aanbevelingen voor patiënten

Bij HaloClinic zoutkamers hebben we in de afgelopen 10 jaar met succes duizenden patiënten geholpen. Het is mogelijk om behandeld te worden op elke leeftijd vanaf 6 maanden oud. Daarnaast lijden cliënten die halotherapie ondergaan aan diverse problemen aan de luchtwegen en de huid, waaronder longaandoeningen, en huidklachten.

Huidaandoeningen

De halotherapiebehandeling werkt zeer effectief bij huidproblemen. Aangezien het herstel beïnvloed wordt door het ademhalingssysteem. Het inhaleren van zout zorgt namelijk voor een verhoging van de immuunactiviteit waardoor het lichaam ook beter bestendig is tegen ontstekingen in de huid. Aandoeningen waar de halotherapie bij help zijn o.a. eczeem, atopische dermatitis, acne, cellulitis, schimmels, psoriasis. Ook helpt het om stress te verlichten, chronische vermoeidheid te verminderen en het immuunsysteem van het lichaam te stabiliseren en te versterken.

Zouttherapie

De laatste jaren verschijnen er meer kunstmatige zoutkamers waar, door middel van geavanceerde zoutgenerators, die hun atmosfeer verrijken met zoutkristallen. Bijvoorbeeld in Boedapest, Berlijn, Londen, Dublin, New York, Jeruzalem en in Toronto Canada.
Universiteiten en onderzoeksinstellingen kunnen het geheim van deze heilzame zouttherapie werking ontrafelen door middel van  intensief onderzoek. Het is dan ook onbegrijpelijk dat niet, veel eerder, veel meer aandacht aan deze wonderlijk ontdekking geschonken is.