Halotherapie

Wat is Halotherapie?

halotherapie behandeling (hyper versterkende behandeling met minuscule zoutdeeltjes.) Helpt om alle vier belangrijke processen tegen te gaan die het ademhalingssysteem benadelen:

Ontsteking, bacteriële infectie, overdadig slijmvorming, spastische verschijnselen (spastische verschijnselen van de bronchiën), en grote gevoeligheid van de ademhalingsorganen. Na een reeks sessies halotherapiebehandeling, verbetert de klinische conditie bij de patiënten en verdwijnen of verminderen de negatieve verschijnselen aanwijsbaar.

Halotherapiebehandeling is 100 procent natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. Het voorziet in een effectieve herstel van lange duur. Gedurende de  behandeling door halotherapie, ademen de patiënten zout minuscule deeltjes de longen in die in de zoutkamer rondzweven. De concentratie van deze zoutdeeltjes overstijgt geen natuurlijke grens. Wereldwijd bij verschillende zoutmijnen en zoutgrotten (speleotherapie) waar klinieken voor ademhalingsklachten zijn gevestigd. Halotherapie is veilig en kan makkelijk te combineren met het gebruik van voorgeschreven medicijnen.

Halotherapie Zoutmijn

Het Griekse woord voor zout is “halos”. Simpel gezegd, Halotherapie is het gebruik van droge zout nevel tot ademhalingsproblemen, huidproblemen en huidirritaties, en bestrijding van mentale lethargie te behandelen.

Het effect van halotherapiebehandeling

Het behandelingseffect van de halotherapie is cumulatief en de effectiviteit varieert van patiënt tot patiënt, afhankelijk van de aandoening, de ernst, de leeftijd en de leefomgeving. Voor maximale resultaten. Een reeks behandelingen op maat van de conditie van de patiënt is vereist, die wordt uitgevoerd met een minimale frequentie van tweemaal per week. Waarna het wordt aanbevolen om een ​​conservatieve behandeling te krijgen die de behaalde verbetering versterkt.

De geleidelijke herstel en genezing

De geleidelijke herstel en genezing worden uitgedrukt in verminderde symptomen, in de hoeveelheid van intensiteit ven aanvallen, in het verlengen en geleidelijk voorkomen van onderbrekingen tussen aanvallen. In bijna alle gevallen verminderen onze cliënten hun medicatie gebruik of stoppen helemaal met medicaties. Niet omdat we het aan hen vragen. Ze merken zelf dat medicatie niet meer nodig is.

Klinische studie  tonen een geleidelijk positief effect op respiratoire obstructie niveaus. En een significante verbetering van de longfunctie van patiënten die lijden aan diverse longaandoeningen o.a. COPD, Astma en meer.

Aanbevelingen voor patiënten

Bij HaloClinic Nederland hebben we met succes duizenden patiënten in de afgelopen 8 jaar behandeld. Cliënten die halotherapie ondegaan baby’en kinderen en volwassenen lijden aan verscheidenheid van problemen aan hun luchtwegen en de huid.

Huid aandoeningen

Halotherapiebehandeling is zeer effectief bij huidproblemen. Het herstel wordt beïnvloed door het ademhalingssysteem. Het activeert namelijk de schoonmaakmechanisme van het lichaam.

Bijvoorbeeld: Eczeem, atopische dermatitis, acne, cellulitis, schimmels, soorten psoriasis. De genezing van littekens van esthetische operaties. Het helpt om stress te verlichten, chronische vermoeidheid te verminderen en het immuunsysteem van het lichaam te stabiliseren en te versterken.

Vergoeding aanvullende zorgverzekering voor halotherapie

Halotherapie wordt vergoed vanuit de aanvullende zorgverzekering onder de noemer natuurgeneeskunde of direct onder de noemer ‘halotherapie’. In dat laatste geval vergoed momenteel alleen Zorg en Zekerheid de therapie.

Hieronder een kort overzicht van de vergoedingen   bij zorg en zekerheid.