Halotherapie/Zouttherapie

Halotherapie oftewel Zouttherapie behandeling in de zoutkamer helpt om alle vijf belangrijke processen tegen te gaan die het ademhalingssysteem benadelen:

Ontsteking, bacteriële infectie, overdadige slijmvorming, spastische verschijnselen van de bronchiën en de grote gevoeligheid van de ademhalingsorganen. Na een reeks halotherapie sessies in de zoutkamer, verbetert de klinische conditie bij de patiënten en verminderen of verdwijnen de negatieve verschijnselen aantoonbaar.

Halotherapie medicatievrij

De halotherapie behandeling in de zoutkamer is 100 procent natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. De therapiemethode zorgt voor een effectief herstel van lange duur. Gedurende de zouttherapie behandeling ademt de patiënt een medicinale minuscule zoutnevel in, die door een medisch gepatenteerd halogenerator in de zoutkamer gelijkmatig verspreid. De concentratie van deze zoutdeeltjes gaat geen natuurlijke grens te boven. Wereldwijd zijn er in verschillende zoutmijnen en zoutgrotten klinieken gevestigd voor ademhalingsklachten. Halotherapie is veilig en kan makkelijk te combineren met het gebruik van voorgeschreven medicijnen.

EERSTE SESSIE BIJ HALOCLINIC NEDERLAND IS GRATIS EN VRIJBLIJVEND

Halotherapie, Zoutmijn, zoutgrot, zouttherapie, speleotherapie

Het Griekse woord voor zout is “halos”. Halotherapie is dus het gebruik van droge zoutnevel als behandeling tegen ademhalingsproblemen, huidproblemen/irritaties en bestrijding van mentale lethargie.

Het effect van halotherapiebehandeling

Halotherapie zorgt voor een optimale verbeterde gezondheid, waarbij de effectiviteit varieert van patiënt tot patiënt afhankelijk van de aandoening, de ernst, de leeftijd en de leefomgeving. Voor maximale resultaten is een reeks zouttherapiebehandelingen vereist, die in het ideale geval wordt uitgevoerd met minstens twee sessies per week. Bij onomkeerbare condities raden we aan twee à drie maanden zouttherapie te volgen.

Het geleidelijke herstel

Het geleidelijke herstel wordt uitgedrukt in vermindering van symptomen, intensiteit van aanvallen en daarnaast ook frequentie van opeenvolgende aanvallen. In bijna alle gevallen verminderen onze cliënten hun medicatie gebruik of stoppen er helemaal mee, want zij merken zelf dat medicatie niet meer nodig is voor hen.

Klinische studies tonen een stapsgewijze vermindering aan van luchtwegverstoppingen en benoudheid. Ook is een significante verbetering van de longfunctie te zien van patiënten die lijden aan diverse longaandoeningen o.a. COPD, astma  sarcoïdose en meer.

Aanbevelingen voor patiënten

Bij HaloClinic zoutkamers hebben we in de afgelopen 10 jaar met succes duizenden patiënten geholpen. Het is mogelijk om behandeld te worden op elke leeftijd vanaf 6 maanden oud. Daarnaast lijden cliënten die zouttherapie ondergaan aan diverse problemen aan de luchtwegen, waaronder longaandoeningen, en ook huidklachten.

Huidaandoeningen

De halotherapiebehandeling is zeer effectief bij huidproblemen, aangezien het herstel beïnvloed wordt door het ademhalingssysteem. Het inhaleren van zout zorgt namelijk voor een verhoging van de immuunactiviteit waardoor het lichaam ook beter bestendig is tegen ontstekingen in de huid.

Aandoeningen waar de halotherapie bij help zijn o.a. eczeem, atopische dermatitis, acne, cellulitis, schimmels, psoriasis. Ook helpt het om stress te verlichten, chronische vermoeidheid te verminderen en het immuunsysteem van het lichaam te stabiliseren en te versterken.

EERSTE SESSIE BIJ HALOCLINIC NEDERLAND IS GRATIS EN VRIJBLIJVEND

Vergoeding aanvullende zorgverzekering voor halotherapie

Op het moment wordt de halotherapie alleen vergoed door de verzekeraar Zorg en Zekerheid. Hieronder een kort overzicht van de vergoedingen bij zorg en zekerheid.

Halotherapie

De laatste jaren verschijnen er meer kunstmatige zoutkamers waar, door middel van geavanceerde zoutgenerators, die hun atmosfeer verrijken met zoutkristallen. Bijvoorbeeld in Boedapest, Berlijn, Londen, Dublin, New York, Jeruzalem en in Toronto Canada.

Universiteiten en onderzoeksinstellingen kunnen het geheim van deze heilzame halotherapie werking ontrafelen door middel van  intensief onderzoek. Het is dan ook onbegrijpelijk dat niet, veel eerder, veel meer aandacht aan deze wonderlijk ontdekking geschonken is.