Halotherapie en de helende werking ervan

Halotherapie helpt om alle vijf de belangrijke processen tegen te gaan die het ademhalingssysteem benadelen. Deze bestaan uit ontsteking, bacteriële infectie, overdadig slijmvorming, spastische verschijnselen (van de bronchiën) en ook grote gevoeligheid van de ademhalingsorganen. Na een serie sessies verbetert de klinische conditie namelijk bij de meeste patiënten en verdwijnen of verminderen de negatieve verschijnselen aanwijsbaar. (benauwdheid, aanhoudende hoest, kortademigheid, stress, taai slijm in keel en longen oplossen.)

Zouttherapie is 100 procent natuurlijk

De zouttherapie is 100 procent natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. Gedurende de behandeling, ademen de patiënten zoutdeeltjes in die in de lucht rondzweven. Daarnaast overstijgt de concentratie van deze zoutdeeltjes geen natuurlijke grens. Ook wordt een dergelijke luchtgesteldheid aangetroffen in verschillende zoutmijnen en -grotten waar klinieken voor ademhalingsgenezing  zijn gevestigd. Daardoor voorziet het in een effectieve verlichting van lange duur. Het is te combineren met het gebruik van voorgeschreven medicijnen en daarmee een veilig alternatief op herstel. Cliënten vermelden bovendien dat ze na een reeks halotherapie behandelingen in de zoutkamer geen medicatie meer nodig te hebben. Voor vragen of het maken van een afspraak voor een eerste Gratis sessie kunt u hier terecht.

Astma
aandoening_astma

Astma en halotherapie

Bij astma zorgt zouttherapie voor het elimineren van alle ontstekingen in de luchtwegen, meer lucht en ook verminderde hoest en kortademigheid , een betere longfunctie. Bovendien zorgt het voor een optimale nachtrust. Astma

Bijholteontsteking
HaloClinic_Halotherapie_Bijholteonsteking_1

Bijholteontsteking en halotherapie

Halotherapie helpt ook in het verminderen van uw klachten bij bijholteontsteking. Ook doodt het bacteriën, remt het ontstekingen en verbetert uw longfunctie. Ook wordt overtollig slijm uit de luchtwegen opgeruimd. Bijholteontsteking

Bronchiëctasieën
HaloClinic_Halotherapie_bronchiëctasieën_1

Bronchiëctasieën en halotherapie

Zouttherapie verbetert namelijk de longfunctie bij patiënten met Bronchiëctasieën, vermindert de bronchiale hyperespons, verwijdert overtollig slijm in de longen en keel. Ook wordt de hoest en benauwdheid verminderd. Bronchiëctasieën

HaloClinic_Halotherapie_COPD_1

Copd en halotherapie

Halotherapie helpt het vergroten van weerstand bij COPD patiënten. Het vermindert van de kans op verdere ontstekingen, door middel van het opruimen van overtollig slijm. Ook wordt de hoest en benauwdheid verlaagd, waardoor u meer energie krijgt. COPD

Cystic Fibrosis
HaloClinic_Halotherapie_Cystic-fibrosis_1

Cystic Fibrosis en halotherapie

Bij Cystic Fibrosis behandeling zorgt zouttherapie namelijk voor meer lucht door het slijm uit de longen te verwijderen. Daardoor krijgt u meer energie en een beter kwaliteit van leven. Cystic Fibrosis

Eczeem
HaloClinic_Halotherapie_Eczeem_1

Eczeem en halotherapie

Halotherapie zorgt voor een rustigere huid minder jeuk en verkleint het aantal eczeem plekken waardoor minder medicatie zalfjes hoeft te gebruiken. Eczeem

Hoesten
HaloClinic_Halotherapie_Hoesten_1

Hoesten en halotherapie

Zouttherapie zorgt voor een vermindering of helemaal stopen van hoestbuien, verbetert de longfunctie en verwijdert ook overtollig slijm uit de luchtwegen. Daardoor zal benauwdheid verdwijnen.

Hoesten
Hooikoorts
HaloClinic_Halotherapie_Hooikoorts_20

Hooikoorts en halotherapie