Halotherapie en de helende werking ervan

Halotherapie behandeling met (hyper versterkende behandeling met zoute lucht) helpt om alle vier belangrijke processen tegen te gaan die het ademhalingssysteem benadelen: ontsteking, bacteriële infectie, overdadig slijmvorming, spastische verschijnselen (spastische verschijnselen van de bronchiën), en grote gevoeligheid van de ademhalingsorganen. Na een serie sessies, verbetert de klinische conditie bij de meeste patiënten en verdwijnen of verminderen de negatieve verschijnselen aanwijsbaar. (benauwdheid, aanhoudende hoest, kortademigheid, stress, taai slijm in keel en longen oplossen.)

De zouttherapie is 100 procent natuurlijk, veilig en vrij van medicijnen. Het voorziet in een effectieve verlichting van lange duur. Gedurende de behandeling, ademen de patiënten zoutdeeltjes in die in de lucht rondzweven. De concentratie van deze zoutdeeltjes overstijgt geen natuurlijke grens. Een dergelijke luchtgesteldheid wordt ook aangetroffen in verschillende zoutmijnen en -grotten waar klinieken voor ademhalingsgenezing  zijn gevestigd. Het is tot slot te combineren met het gebruik van voorgeschreven medicijnen en daarmee een veilig alternatief op herstel. Voor vragen of het maken van een afspraak voor een eerste Gratis sessie kunt u hier terecht.

Astma
aandoening_astma

Astma en halotherapie

Bij astma zorgt zouttherapie voor het elimineren van alle ontstekingen in de luchtwegen, meer lucht, vermindert hoest en kortademigheid , een betere longfunctie en zorgt het voor een optimale nachtrust. Astma

Bijholteontsteking
HaloClinic_Halotherapie_Bijholteonsteking_1

Bijholteontsteking en halotherapie

Halotherapie vermindert uw klachten bij bijholteontsteking, het doden van bacteriën, het remmen van ontstekingen, verbetert uw longfunctie en verwijdert overtollig slijm uit de luchtwegen. Bijholteontsteking

HaloClinic_Halotherapie_bronchiëctasieën_1

Bronchiëctasieën en halotherapie

Bronchiëctasieën

Zouttherapie verbetert de longfunctie bij patiënten met Bronchiëctasieën, vermindert de bronchiale hyperespons, verwijdert overtollig slijm in de longen en keel verminderd hoest en benauwdheid. Bronchiëctasieën

HaloClinic_Halotherapie_COPD_1

Copd en halotherapie

Halotherapie zorgt voor het vergroten van weerstand bij COPD patiënten, het oplossen en verwijderen van overtollig slijm uit de longen, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen. Verminderd hoest en benauwdheid, waardoor u meer energie krijgt. COPD

Cystic Fibrosis
HaloClinic_Halotherapie_Cystic-fibrosis_1

Cystic Fibrosis en halotherapie

Bij Cystic Fibrosis behandeling zorgt zouttherapie om u meer lucht door slijm uit de longen te verwijderen en daardoor meer energie en beter kwaliteit van leven. Cystic Fibrosis

Eczeem
HaloClinic_Halotherapie_Eczeem_1

Eczeem en halotherapie

Halotherapie zorgt voor een rustigere huid minder jeuk en verkleint het aantal eczeem plekken waardoor minder medicatie zalfjes hoeft te gebruiken. Eczeem

Hoesten
HaloClinic_Halotherapie_Hoesten_1

Hoesten en halotherapie

Zouttherapie zorgt voor een vermindering of helemaal stopen van hoestbuien, verbetert de longfunctie en verwijdert overtollig slijm uit de luchtwegen, benauwdheid verdwijnt.

Hoesten
Hooikoorts
HaloClinic_Halotherapie_Hooikoorts_20

Hooikoorts en halotherapie