Zouttherapie als astmabehandeling

In Nederland zijn er ongeveer een half miljoen personen met astma. Deze aandoening komt dus veel voor en is zeker niet prettig. Vandaar dat HaloClinic Nederland klaarstaat met een bijzondere astmabehandeling in Zaandam en Heemstede. Door middel van onze halotherapie kunt u de symptomen van astma aanzienlijk verminderen. Cliënten melden dat ze minder medicatie nodig hebben of helemaal gestopt zijn met medicijnen gebruik.

Hoe helpt de halotherapie bij astma?

Hoewel de luchtwegen van astmapatiënten goed werken, kunnen de bronchiën ontstoken of geïrriteerd raken. Wanneer iemand met astma in aanraking komt met iets wat de longen irriteert, vernauwen de luchtwegen. Daarnaast spannen de spieren eromheen zich aan en vergroot uw lichaam de slijmproductie in de longen. Hierdoor krijgt u last van piepende adem, hoesten, een belemmerde ademhaling en vernauwde luchtwegen. Onze zoutkamer biedt dé ideale astmaoplossing om deze symptomen tegen te gaan.

Zout reinigt de longen

Voor mensen die aan astma lijden kan zouttherapie niet alleen de nodige verlichting brengen, maar ook de frequente terugkeer van symptomen voorkomen. Indien onbehandeld kan de chronische ontsteking veroorzaakt door astma leiden tot onomkeerbare vernauwing (obstructie) van de longen. Geneesmiddelen op recept en inhalatoren kunnen onmiddellijke verlichting brengen, maar zouttherapie heeft een veel blijvender effect. Voorgeschreven medicatie zoals inhalatoren geven alleen maar verlichting op korte termijn, terwijl het onderliggende probleem niet wordt behandeld. Zouttherapie helpt echter bij het elimineren van alle ontstekingen van de luchtwegen en het vernietigen van bacteriën. Dit zorgt voor een verbetering van de kwaliteit van leven en versterking van het afweersysteem.

• Het elimineren van alle ontstekingen in de luchtwegen
  • Het verwijden van de luchtwegen
  • Het vernietigen van bacteriën
  • Het oplossen van groen en taai slijm, waardoor de kans op verdere ontstekingen wordt verlaagd
  • Het verlagen van het IgE-niveau, zodat het immuunsysteem niet heftig reageert op astma
  • Het verbeteren van de kwaliteit van het leven
  • Het versterken van het afweersysteem
  • Het herstellen van de biologische regulatie van het lichaam, wat ervoor zorgt dat u nieuw evenwicht kunt vinden
  • Het bestrijden van symptomen van zowel acute als chronische aandoeningen, zoals acute en chronische rhinitis, keelholteontsteking, ontsteking van de trachea (luchtpijp), bijholteontsteking (sinusitis) en neusamandelontsteking
  • Het kalmeren van het centrale zenuwstelsel, waardoor u uw energie weer terugkrijgt, de slaap normaliseert en de stressbestendigheid toeneemt

schema-astma-nederlands

scheidingsbalk

Hoe vaak dient u langs te komen?

Afhankelijk van de leeftijd ligt het gemiddelde tussen de 10 en 30 sessies. Bij onomkeerbare condities raden we aan 2 à 3 maanden halotherapie te volgen. Het is van belang om de longen schoon te houden van continu terugkerend slijm. Onze astmabehandeling verwijdert het slijm uit de diepste gebieden van uw longen, uit de zogenaamde alveoli. Daarbij raden we een grondig sessiefrequentie van 2 à 3 keer per week aan.

Doorgaans zorgt onze zoutkamer voor een normalisering van de luchtwegen. Hierdoor verminderen of verdwijnen de symptomen. De effectiviteit van halotherapie wordt geschat op 75-98%. Vaak volgen onze cliënten 1 of 2 kuurtraject(en) per jaar bij ons in Zaandam of Heemstede. In sommige gevallen komen ze tussendoor terug voor extra sessies indien ze merken dat halotherapie weer nodig is.

Scheidingsbalk

Vraag u niet langer af wat te doen tegen astma en maak een afspraak voor een astmabehandeling bij HaloClinic Nederland. U bereikt ons door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier

scheidingsbalk