Astma behandelen met halotherapie

In Nederland zijn er ongeveer een half miljoen personen met astma. Deze chronische ziekte komt dus veel voor en is zeker niet prettig om ermee te leven. Vandaar dat HaloClinic Nederland klaarstaat met een bijzondere astma behandeling bij HaloClinic zoutkamers. Door middel van onze halotherapie kunt u symptomen als kortademigheid aanzienlijk verminderen. Cliënten zeggen te verminderen of helemaal te stoppen met het gebruik maken van voorgeschreven astma medicijnen na halotherapie.

Zouttherapie als astmabehandeling

Hoe helpt de halotherapie bij astma?

Astma is een ontsteking van de longen. De ontsteking is blijvend en de bronchiën kunnen geïrriteerd raken. Wanneer astmapatiënt in aanraking komt met iets wat de longen irriteert, vernauwen de luchtwegen. Daarnaast spannen de spieren eromheen zich aan en vergroot uw lichaam de slijmproductie in de longen. Hierdoor krijgt u last van kortademigheid,  piepende adem, hoesten, belemmerde in uw ademhaling, benauwde en vernauwde luchtwegen. Onze zoutkamers bieden dé ideale behandeling van astma in Nederland om de symptomen bij de kwaal tegen te gaan.

Zouttherapie als astmabehandeling

Voor astmapatiënten die kortademigheid zijn, bied onze behandeling niet alleen de nodige verlichting aan, maar ook de frequente terugkeer van symptomen voorkomen. Indien onbehandeld kan de chronische ontsteking veroorzaakt door infectie aan de luchtwegen leiden tot een onomkeerbare vernauwing, (een obstructie) van de bronchiën. Geneesmiddelen op recept en inhalatoren kunnen onmiddellijke verlichting brengen bij astmapatiënten, maar zouttherapie behandelingen heeft een langere blijvender effect. Voorgeschreven medicatie zoals inhalatoren geven alleen maar verlichting op korte termijn, terwijl het onderliggende probleem bij uw onbehandeld blijft. Onze behandeling met zout helpt echter bij:

Voordelen van halotherapie

• Het oplossen van taai slijm, waardoor de kans op ontstekingen verminderen
  • Het  verwijderen van ontstekingen in de luchtwegen
  • Het verwijden van de luchtwegen
  • Het vernietigen van bacteriën
  • Het verlagen van het IgE-niveau, zodat het immuunsysteem niet heftig reageert
  • Het verbeteren van de kwaliteit van het leven
  • Het herstellen van het afweersysteem
  • Het herstellen van de biologische regulatie van het lichaam, wat ervoor zorgt dat u nieuw evenwicht kunt vinden
  • Het bestrijden van symptomen van zowel acute als chronische aandoeningen, zoals acute en chronische rhinitis, keelholteontsteking, ontsteking van de trachea (luchtpijp), bijholteontsteking (sinusitis) en neusamandelontsteking
  • Het kalmeren van het centrale zenuwstelsel, waardoor u uw energie weer terugkrijgt, de slaap normaliseert en de stressbestendigheid toeneemt

IgE staat voor immunoglobuline van klasse E. Deze antistoffen zijn betrokken bij de afweer tegen parasieten en bij allergische reacties. Een verhoogd IgE wordt dan ook gezien bij een allergische reactie of bij een infectie met parasieten.

Zouttherapie als astmabehandeling

Astmabehandeling, kortademigheid - Zaandam en Heemstede - Astma is een longziekte

Zouttherapie als astmabehandeling

Hoe vaak dient u langs te komen?

Afhankelijk van de leeftijd ligt het gemiddelde behandeling tussen de 10 en 30 sessies van een uur. Bij onomkeerbare condities raden we aan twee à drie maanden halotherapie te volgen. Het is van belang om de longen schoon te houden van continu terugkerend slijm productie. Door het inademen van minuscule zout deeltjes verwijdert het slijm uit de diepste plekken van uw longen, uit de zogenaamde alveoli. Daarbij raden we een grondig sessiefrequentie van twee à drie keer per week aan.

Doorgaans zorgt onze zoutkamer bij de patiënten voor een normalisering van de luchtwegen en de huid. Hierdoor verminderen of verdwijnen de symptomen. Uit onderzoek blijkt dat de effectiviteit van halotherapie en de werkzaamheid van de behandeling wordt geschat op 75-98%. Vaak volgen onze cliënten één of twee kuurtraject(en) per jaar bij ons in HaloClinic zoutkamers. In sommige gevallen komen ze tussendoor terug voor extra sessies indien ze merken dat halotherapie weer nodig is.

Zouttherapie als astmabehandeling - astma l

Vraag u niet langer af wat te doen tegen uw kortademigheid en maak een afspraak voor de beste behandelcentrum van Nederland bij HaloClinic zoutkamers. U bereikt ons door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier