Bijholteontsteking behandelen in de zoutkamer

Bijholteontsteking ontwikkelt zich bij de meeste mensen na een verkoudheid of griep. HaloClinic Nederland weet hoe vervelend dit is en zet daarom halotherapie in als bijholteontsteking behandeling in een van haar vestigingen. Wanneer de oppervlakten van de holtes opgezwollen raken (een infectie, ontsteking), zal het slijm vast gaan zitten. Dit vastzittende slijm zorgt voor een vervelende druk, maar is ook een goede plek voor bacteriën om in te groeien. Door middel van de halotherapie kunnen we de bijholteontsteking tot genezing brengen.

Uit ervaring van cliënten blijkt dat zelfs de klachten geheel verdwijnen.

Bijholteontsteking behandelen in de zoutkamer

Waarom halotherapie bij een bijholteontsteking?

Een acute bijholteontsteking, ook wel ‘sinusitis’, betekent dat de infectie, ontsteking zich snel ontwikkelt en een korte tijd aanhoudt. Vaak duurt de ontsteking een week, maar u kunt tevens 2 tot 3 weken last hebben van de aandoening. Mogelijke symptomen zijn een verstopte neus, een loopneus, groen of geel snot, pijn en gevoeligheid in het gezicht, pijn in de kaken, tanden en kiezen bij het eten, een hoge lichaamstemperatuur, vermoeidheid, sinushoofdpijn, hoesten, een slechte adem, druk op de oren en ook verlies van smaak en reuk. Door de zouttherapie kunnen deze symptomen verlicht en verminderd worden. Zouttherapie is een wetenschappelijk onderbouwde, natuurlijke en veilige behandelmethode voor iedereen, ongeacht leeftijd. Deze bijholteontstekingsbehandeling is effectief bij een voorhoofdsholteontsteking, wiggenbeensholteontsteking, zeefbeenholte-ontsteking en kaakholteontsteking. Het is goed in deze gevallen zouttherapie te volgen, want het inademen van de zoute aerosol in onze zoutkamer zorgt voor de volgende effecten:

• Het doden van bacteriën
  • Het verminderen van ontstekingen, waardoor schade aan de luchtwegen ook vermindert
  • Het verwijderen van slijm uit de longen en daarmee het verlagen van de kans op verdere ontstekingen
  • Het verlagen van het IgE-niveau (allergie-antistof), waardoor het immuunsysteem hersteld wordt
  • Het verminderen van de behoefte aan inhalatoren en antibiotica
  • Het terugbrengen van het aantal ziekenhuisopnames en trukerende klachten
  • Het verlengen van de remissietijd
  • Het versterken van de longen
  • Het verbeteren van de kwaliteit van leven

Bijholteontsteking behandelen in de zoutkamer

Ervaring met Bijholteontsteking in de zoutkliniek

“HaloClinic heeft mijn leven veranderd. Voor mijn eerste bezoek zat ik aan de antibiotica en steroïden. Ik zat constant thuis met mijn holteontsteking en het sloeg steeds naar mijn longen. Dankzij de halotherapie kan ik weer genieten van het leven. Ik ben een gelukkig mens!”

Ervaring van Teun

Bijholteontsteking behandelen in de zoutkamer

Hoe vaak sinusitistherapie inplannen?

Het gemiddelde aantal halotherapie sessies ligt – afhankelijk van de leeftijd – tussen de 15 en 20 sessies. Wij raden u daarnaast aan om bij onomkeerbare condities regelmatig terug te komen voor een sinusitisbehandeling om terugkerend slijm te verwijderen en neusslijmvliezen te laten slinken. Ook adviseren we u een grondige sessiefrequentie van 2 à 3 keer per week aan, zodat de bijholteontsteking behandeling het meeste effect heeft.

In de meeste gevallen zorgt de halotherapie voor een normalisering van de luchtwegen, waardoor symptomen verdwijnen. Uit onderzoek zijn resultaten gevonden waaruit de effectiviteit van halotherapie op 75-98% wordt geschat. Patiënten komen eventual terug voor extra sessies wanneer ze merken dat de helende werking van de behandeling weer nodig is voor het vrij maken van hun holten.

Bijholteontsteking behandelen in de zoutkamer

Maak u niet langer druk om wat te doen bij bijholteontsteking, wat te doen bij sinusitis of wat te doen bij voorhoofdsholteontsteking. Kies voor een afspraak bij HaloClinic Nederland in Zaandam of Heemstede om uw sinusitis te herstellen of om uw voorhoofdsholteontsteking te beteren. Bel naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier