Bronchiëctasieën & halotherapie behandeling

Bronchiëctasieën is een extreme verwijding van een of meer van de luchtwegen. Extra slijm verzamelt zich op plaatsen in de luchtwegen waardoor infecties kunnen voorkomen. Hierdoor gaat men slijm ophoesten wat op den duur vermoeidheid geeft.

Behandeling hiervan wordt meestal gedaan door fysiotherapie, antibiotica, inhalers of zelfs operaties. De ernst van de symptomen varieert sterk in hevigheid en frequentie.

Sommige mensen met bronchiëctasieën hebben ook chronische sinusitis, wat zorgt voor extra slijm vanuit de neus.

Symptomen van bronchiëctasieën

• Veel hoesten
  • Donkergroen of geel slijm (soms ook bloed)
  • Eventueel koorts
  • Pijn op de borst
  • Kortademigheid (naar lucht moeten happen)
  • Vermoeidheid
  • Bloedarmoede

Hoe zout u kan helpen bij bronchiëctasieën

• Zout doodt bacteriën
  • Zout zorgt voor oplossing van het slijm, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen
  • Zout is ontstekingsremmend
  • Zout verlaagt het IgE-niveau, wat er weer voor zorgt dat het lichaam niet overdreven reageert op allergenen

Hoe kan de zoutkamer u helpen bij bronchiëctasieën?

Wanneer u last heeft van bronchiëctasieën dan zal zouttherapie voor verlichting zorgen en voor vermindering van terugkerende symptomen/klachten. Zouttherapie is een wetenschappelijk onderbouwde, veilige en natuurlijke behandelmethode voor iedereen ongeacht leeftijd. De zoute aerosol gegenereerd door onze medisch gecertificeerde halogenerator heeft de volgende effecten:

• Verbetering van de ademhaling na enkele sessies
  • Vergroot de longfunctie
  • Verlicht niezen, hoesten en kortademigheid
  • Verwijdert overtollig slijm in de longen en keel
  • Maakt vermindering van voorgeschreven antibiotica mogelijk
  • Verhoogt de weerbaarheid tegen ademhalingsziekten
  • Versterkt het immuunsysteem

Hoe vaak zou u moeten komen?

• Afhankelijk van leeftijd ligt het gemiddelde tussen de 10 en 30 sessies.
  • Bij onomkeerbare condities wordt aanbevolen 2 à 3 maanden halotherapiesessies te volgen. Het is van belang om de longen schoon te houden van terugkerend slijm; dit wordt verwijderd uit de diepste gebieden van uw longen, de alveoli.
  • Aanbevolen wordt een sessiefrequentie van 2 à 3 keer per week.

In de meeste gevallen zorgt de zouttherapie voor een normalisering van de luchtwegen waardoor de symptomen verdwijnen. De effectiviteit van Halotherapie wordt geschat op 75-98%. De meeste cliënten doen 1 of 2  kuurtrajecten per jaar per jaar. Tussendoor komen ze eventueel terug voor extra sessies wanneer ze merken dat de helende werking van halotherapie weer nodig is.

Scheidingsbalk

Vraag u niet langer af wat te doen tegen astma en maak een afspraak voor een astmabehandeling bij HaloClinic Nederland. U bereikt ons door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier

scheidingsbalk