Zoutkamer als COPD-behandeling

In Nederland zijn op dit moment circa 600.000 mensen met COPD. Misschien zijn dit er nog meer aangezien veel mensen er niet mee naar de dokter gaan en het afdoen als een rokershoest. Deze longaandoening brengt diverse symptomen met zich mee waar u vast graag van af wilt. Vandaar dat HaloClinic Nederland u een effectieve COPD-behandeling in Zaandam of Heemstede biedt. Onze halotherapie is het antwoord op uw problemen!

Hoofdoorzaken van longziekten

COPD is een algemene term voor onder andere chronische bronchitis en emfyseem. Beide aandoeningen zorgen voor een vernauwing van de luchtwegen. De oorzaken van deze longziekten zijn als volgt:

• De grootste risicofactor voor deze ziekte is het roken van veel tabak. In de Verenigde Staten wordt zelfs 80% tot 90% van de luchtwegproblemen veroorzaakt door roken. Langdurig roken vergroot tenslotte de kans op COPD.
  • Schadelijke stoffen, zoals houtstof, lijm en verfdampen.
  • Luchtvervuiling: studies hebben aangetoond dat personen die in de grote steden wonen een verhoogde kans op COPD-symptomen hebben in vergelijking met plattelandsbewoners.

Hoe helpt halotherapie bij COPD?

Dankzij onze zoutkamer ondervindt de meerderheid van de cliënten met COPD niet alleen een verlichting van hun kwalen, maar ook een uitstel van de terugkeer van de ziekte. Zouttherapie is een wetenschappelijk onderbouwde, natuurlijke en veilige COPD-behandeling voor iedereen, ongeacht leeftijd. Inademing van de zoute aerosol gegenereerd door onze medisch gecertificeerde halogenerator brengt verschillende effecten met zich mee. Zo zorgt de COPD-behandeling voor:

• Het verminderen van de hoestfrequentie en -intensiteit
  • Het oplossen van slijm, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen
  • Het doden van bacteriën
  • Het remmen van ontstekingen in de luchtwegen
  • Het verminderen van de behoefte aan inhalatoren, antibiotica en steroïden
  • Het vergemakkelijken van de ademhaling binnen een paar sessies
  • Het verbeteren van de longfunctie
  • Het verminderen van het aantal ziekenhuisopnames
  • Het verlichten van niezen, hoesten en kortademigheid
  • Het verwerken van de longen tegen ziekten
  • Het versterken van het immuunsysteem
  • Het verlengen van de remissietijd
Hoewel bronchitis genezen zelfs niet met onze COPD-behandeling mogelijk is, nemen de klachten wel af bij patiënten na een aantal behandelingen in de zoutkamer. Het microklimaat in de zoutkamer reinigt de microbiële flora van de luchtwegen, heeft een bacteriedodend effect en gaat ook de groei van bacteriën tegen. De weerstand van uw lichaam tegen luchtwegaandoeningen versterkt hierdoor. Het microklimaat in de zoutkamer bevordert verder de afvoer van (kleverig) slijm uit de luchtwegen. Bronchiën en bronchioli komen daardoor vrij van verstoppingen. Gezwollen slijmvliezen zullen dus slinken. Dit proces dringt zowel de frequentie als de hevigheid van de ontstekingen in de luchtwegen terug.

Hoe vaak dient u langs te komen?

Het gemiddelde aantal sessies ligt tussen de 10 en 30. Dit is uiteraard wel afhankelijk van de leeftijd. We raden aan om iedere COPD -behandeling snel achter elkaar in te plannen, bij copd gold fase 1 en 2 denk hierbij aan zo’n 2 à 3 sessies per week. Daarbij adviseren we bij onomkeerbare condities 3 tot 4 therapieën per maand. Het is namelijk van belang om de longen schoon te houden van terugkerend slijm.

Bij de meeste patiënten normaliseren de luchtwegen na het volgen van een bronchitisbehandeling of emfyseembehandeling in de zoutkamer, waardoor symptomen verdwijnen. De effectiviteit van halotherapie blijkt ongeveer 75-98%. Het grotendeel van onze cliënten doet 1 tot 2 kuurtraject(en) per jaar. Tussendoor komen ze bij de eerste verschijnselen van verkoudheid preventief bij ons in Zaandam of Heemstede langs.

Scheidingsbalk

Maak u niet langer druk over wat te doen bij COPD, bronchitis en bel vandaag nog naar HaloClinic Nederland. U bereikt ons door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier

scheidingsbalk