Eczeembehandeling door middel van zout

HaloClinic Nederland gaat met haar halotherapie een groot aantal aandoeningen tegen. Zo is deze methode eveneens zeer effectief bij eczeem. Kom daarom voor uw eczeembehandeling naar Zaandam of Heemstede en zorg dat uw klachten omtrent eczeem verminderen of zelfs verdwijnen. Zout als dé ideale oplossing voor uw huidaandoening.

Wat is eczeem?

Eczeem, ook wel bekend als dermatitis, dat ‘ontsteking van de huid’ betekent, is een verzamelnaam voor allerlei aandoeningen aan de huid. De twee meest voorkomende soorten zijn atopisch en contacteczeem. Van diverse soorten eczeem kunnen de verschijnselen tegelijkertijd aanwezig zijn. In milde gevallen van eczeem is de huid droog, schilferig, rood en jeukerig. In meer ernstige gevallen ontstaan er korstvorming en bloedingen. Door de voortdurende jeuk bestaat de neiging tot veelvuldig krabben, maar zodoende raakt de huid verder beschadigd en begint deze te bloeden, met een risico op infectie.

Atopisch eczeem, oftewel atopische dermatitis, is een vorm die voornamelijk optreedt tijdens de kinderleeftijd. Het begint meestal voor het tweede levensjaar en kenmerkt zich vooral door hevige jeuk. Het kan echter tevens chronisch voortduren. Kinderen met atopisch eczeem hebben een aanleg om allerlei allergieën te ontwikkelen, bijvoorbeeld voor huisstofmijt, graspollen, kattenharen en andere gerelateerde aandoeningen.

Symptomen van eczeem

• Jeuk
  • Rode huid
  • Kleine bobbeltjes (papels), blaasjes
  • Korsten
  • Schilferige plekken op de huid
  • Infecties die ontstaan door het krabben
  • Blaren door acute verergering van het eczeem
  • Pigmentverandering

Hoe helpt de zoutkamer bij eczeem?

De HaloClinic biedt een ontspannende, geheel veilige therapiemethode door middel van verfijnd zout. Dit zout heeft bij inademing de volgende effecten op het gebied van eczeem genezingsproces:

• Het verwijderen van bacteriën
  • Het verminderen van de kans op ontstekingen aan de huid (bijvoorbeeld na het openkrabben van de huid)
  • Het sterk verminderen of zelfs laten verdwijnen van jeuk
  • Het rustiger maken van de huid
  • Het laten verdwijnen van roodheid
  • Het verzachten en egaliseren van de huid
  • Het verbeteren van het zuurstoftransport
  • het hydrateren van de huid
  • Het verhogen van de weerstand
  • Het verlichten van kwalen
  • Het verlengen van de remissietijd
  • Het vergroten van de bloedtoevoer
  • Het verminderen van IgE-niveaus, waardoor het immuunsysteem minder gevoelig wordt

Hoe vaak is de therapie nodig?

Wanneer het om een eczeembehandeling gaat, ligt het gemiddelde – afhankelijk van de leeftijd – tussen de 15 en 20 sessies. We raden aan vervolgsessies in te plannen als u verzekerd wilt zijn van onomkeerbare condities door de eczeemoplossing. Daarbij adviseren we u om de dermatisbehandelingen frequent in te plannen, zo’n 2 à 3 keer per week.

Bij de meeste patiënten verdwijnen de symptomen na behandeling in de zoutkamer. Uit onderzoek blijkt dat de effectiviteit van halotherapie op ongeveer 75-98% ligt. Doorgaans volgen onze cliënten 1 tot 2 kuurtraject(en) per jaar. Tussendoor komen ze preventief naar de zoutkamer.

Plan vandaag nog een eczeembehandeling in bij HaloClinic Nederland in Zaandam of Heemstede door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier kunt u eventueel wat te doen bij eczeem en al uw andere vragen stellen. We helpen u spoedig verder.