Eczeem behandeling in de zoutkamer

Eczeem: HaloClinic zoutkamers gaat met haar halotherapie een groot aantal aandoeningen tegen. Zo is deze therapiemethode eveneens zeer effectief bij  psoriasis, acne en andere huidziekten. Kom daarom voor uw eczeem behandeling  in een van de HaloClinic zoutkamers. en zorg dat uw huid klachten, met betrekking tot verminderen of zelfs verdwijnen. Zoutnevel als dé ideale oplossing voor uw huidaandoening.

Wat is eczeem?

Eczeem, ook wel bekend als dermatitis, dat ‘ontsteking van de huid’ betekent, is een verzamelnaam voor allerlei aandoeningen aan de huid. De twee meest voorkomende huidziekten zijn atopisch en contacteczeem. Van deze verschillende eczeem soorten kunnen de verschijnselen tegelijkertijd aanwezig zijn. In milde gevallen van eczeem is de huid droog, schilferig, rood en jeukerig. In de ernstige gevallen ontstaan er korstvorming en bloedingen aan de huid. Door de eindeloos jeuk en schilferige huid bestaat de neiging herhaaldelijk te krabben, maar dientengevolge raakt de huid verder beschadigd, schilferig en begint deze te bloeden, met een risico op open wonden bloeding en ten gevolg ervan infectie aan de huid.

Eczeembehandeling in de zoutkamer

Atopisch eczeem, oftewel atopische dermatitis, is een vorm van een huidziekte die vooral optreedt tijdens de kinderleeftijd. Het begint meestal voor het tweede levensjaar soms nog eerder en kenmerkt de eczeem vooral door hevige jeuk. Het kan echter tevens chronisch blijvend. Kinderen met atopisch eczeem hebben een aanleg om allerlei allergieën te ontwikkelen, bijvoorbeeld voor huisstofmijt, graspollen, kattenharen, en andere gerelateerde aandoeningen. Er is ook kans op het ontwikkelen van astma bij kinderen met constitutioneel eczeem.

Symptomen van eczeem

• Jeuk
  • Rode huid
  • Kleine bobbeltjes (papels), blaasjes
  • Korsten
  • Schilferige plekken op de huid
  • Infecties die ontstaan door het krabben
  • Blaren door acute verergering van uw huid
  • Pigmentverandering
eczeem behandeling ervaring

Hoe helpt de zoutkamer?

De HaloClinic zoutkamers biedt aan een ontspannende, geheel veilige therapiemethode door middel van verfijnd zout. Dit medicinal zout heeft bij inademing de volgende effecten op het genezingsproces bij huidziekten:

• Het verwijderen van bacteriën
  • Het verminderen van de kans op ontstekingen aan de huid (bijvoorbeeld na het openkrabben van de huid)
  • Het laten verdwijnen van jeuk
  • Het rustiger maken van de huid
  • Het laten verdwijnen van roodheid
  • Het verzachten en egaliseren van de huid
  • Het verbeteren van het zuurstoftransport
  • het hydrateren van de huid
  • Het verhogen van de weerstand
  • Het verlichten van kwalen
  • Het verlengen van de remissietijd
  • Het vergroten van de bloedtoevoer
  • Het verlagen van het IgE-niveau, zodat het immuunsysteem niet heftig reageert

IgE staat voor immuunglobuline van klasse E. Deze antistoffen zijn betrokken bij de afweer tegen parasieten en bij allergische reacties. Een verhoogd IgE wordt dan ook gezien bij een allergische reactie of bij een infectie met parasieten.

Eczeem pagina scheidingsbalk

Hoe vaak is de therapie nodig?

Wanneer het om een eczeembehandeling gaat, ligt het gemiddelde – afhankelijk van de leeftijd – tussen de 15 en 20 sessies. We raden aan vervolgsessies in te plannen als u verzekerd wilt zijn van onomkeerbare condities door de eczeem oplossing. Daarbij adviseren we u om de dermatitis behandelingen frequent in te plannen, zo’n twee à drie keer per week.

Bij de meeste patiënten verdwijnen de symptomen na de behandeling in de zoutkamer. Uit onderzoek bij huidziekte blijkt dat de effectiviteit van halotherapie en de werkzaamheid van de behandeling wordt geschat op 75-98%. ligt. Doorgaans volgen onze cliënten één á twee kuurtraject(en) per jaar. Tussendoor komen ze preventief naar de zoutkamer.

Eczeem pagina scheidingsbalk

Plan vandaag nog een eczeembehandeling in bij HaloClinic Nederland in Zaandam of Heemstede door te bellen naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier kunt u eventueel wat te doen bij eczeem en al uw andere vragen stellen. We helpen u spoedig verder.