Halotherapie als allergieën- en hooikoortsbehandeling

Zo’n 3,7 miljoen mensen in Nederland – dat is wel 1 op de 6 van de bevolking – heeft last van allergieën. Hooikoorts is daarbij de meest voorkomende overgevoeligheid en brengt een hoop ellende met zich mee. Dankzij de hooikoortsbehandeling in Zaandam en Heemstede van HaloClinic Nederland zal een groot deel van de bijkomende onprettige symptomen afnemen. Onze halotherapie in een zoutkamer verlicht en vermindert de ziekteverschijnselen waar u last van heeft.

scheidingsbalk

Hoe kan de zoutkamer u helpen bij hooikoorts?

Hooikoorts staat ook wel bekend om de noemer ‘allergische rhinitis’ en zorgt bij velen voor narigheden als niezen, een verstopte neus, een loopneus, tranende ogen, hoesten, jeuk, benauwdheid, diarree, druk op de holtes, brandend maagzuur, prikkelbaarheid of depressie. Onze zouttherapie verlicht en vermindert deze symptomen. De therapie is een wetenschappelijk onderbouwde, natuurlijke en veilige behandelmethode voor alle leeftijden en is zeer geschikt als hooikoortsbehandeling. Inademing van de zoute aerosol gegenereerd door onze halogenerator heeft de volgende effecten:

• Vermindert de behoefte aan antihistamine
  • Verlicht niezen, hoesten en kortademigheid
  • Verwijdert overtollig slijm uit de longen en keel
  • Versterkt het immuunsysteem
  • Verbetert de algehele kwaliteit van leven
  • Verlengt de tijd van remissie (verdwijning van ziekteverschijnselen)
Quote ervaring Hooikoorts

scheidingsbalk

Hoe kan zout u helpen bij overige allergieën?

Allergenen als pollen, stof, schimmelsporen en haren van dieren zorgen vaak voor allergische reacties.Deze reacties en de bijhorende ziekteverschijnselen lopen per allergie en per persoon zeer uiteen.Toch kan de halotherapie van HaloClinic Nederland uitkomst bieden om symptomen bij verschillende overgevoeligheden tegen te gaan en te verlichten. De zoutkamer is effectief als allergiebehandeling én hooikoortsbehandeling omdat zout:

• Bacteriën doodt
      • Luchtwegen verwijdt door de vermindering van ontstekingen
      • Voor een oplossing van het slijm zorgt, wat resulteert in een verlaging van de kans op verdere ontstekingen
      • Het IgE-niveau verlaagt, zodat het lichaam niet overdreven reageert op allergenen

Hoe vaak halotherapie?

gemiddelde aantal sessies tussen de 15 en 20. De halotherapiesessies kunt u het beste grondig en snel elkaar opvolgen. Denk hierbij aan zo’n 2 à 3 sessies per week. We raden u aan een pakket van 20 behandelingen af te nemen tijdens het hooikoortsseizoen en een kleiner pakket van 5 tot 10 afspraken als voorbereiding op het seizoen. Voor onomkeerbare condities adviseren we u om vervolgsessies in te plannen.

scheidingsbalk

Bij de meeste patiënten zorgt de zouttherapie voor een normalisering van de luchtwegen, waardoor de symptomen verdwijnen en deze therapie dus vaak hét middel tegen hooikoorts is. De effectiviteit van de klinisch bewezen halotherapie wordt geschat op 75-98%. De meeste cliënten volgen per jaar 1 tot 2 kuurtraject(en). Tussendoor komen ze eventueel terug voor extra sessies wanneer ze zich minder fit voelen.

scheidingsbalk

Wilt u ook een allergie- of hooikoortsbehandeling bij ons in Zaandam of Heemstede inplannen? Bel naar 075 76 000 26 (Zaandam) of 023 528 21 49 (Heemstede) of vul het contactformulier in. HaloClinic Nederland weet altijd precies wat te doen tegen hooikoorts!