Psoriasis & halotherapie behandeling

Wat is psoriasis?

Psoriasis valt onder een groep van aandoeningen aangeduid als dermatitis, wat ‘ontsteking van de huid’ betekent. Psoriasis is een auto-immuunziekte, waarbij het immuunsysteem blijvend is ontregeld, wat tot uiting komt in een chronische ontsteking van de huid, die plaatselijk te veel nieuwe huidcellen aanmaakt.

Psoriasis

Psoriasis, overigens niet besmettelijk, kent verschillende soorten, die met elkaar gemeen hebben dat ze zich presenteren als een huidaandoening. Rode, schilferende plekken, die zich onder meer kunnen voordoen op de ellebogen, knieën, handen en de hoofdhuid (onder het haar), en gepaard gaan met (vaak veel) jeuk. Sommige psoriasispatiënten hebben slechts op enkele plekjes een lichte huidafwijking, terwijl bij andere bijna het hele lichaam is aangedaan. Het beloop, waarbij verbetering en verslechtering elkaar afwisselen, varieert sterk. Erfelijke aanleg vormt vrijwel altijd de basis voor het ontstaan van psoriasis. Daarnaast kunnen andere factoren, zoals infecties, beschadiging van de huid en medicijnen het beloop van de ziekte beïnvloeden. Psoriasis is een chronische ziekte en kan dus niet genezen.

Symptomen van psoriasis

• Beschadiging van de huid
  • Infecties
  • Psychologische stres
  • Ontstoken huid; losse, zilverkleurige schilfertjes
  • Irritatie en jeuk
Quote ervaring psoriasis

scheidingsbalk

Hoe kan de zoutkamer u helpen bij psoriasis?

De HaloClinic biedt een ontspannende, geheel veilige therapiemethode met behulp van verfijnd zout. Dit zout heeft bepaalde eigenschappen die goed werken bij verschillende ziektebeelden. Zout heeft bij inademing namelijk als eigenschappen:

• Het is antibacterieel
  • Vermindert de kans op ontstekingen in de luchtwegen
  • Lost het excessieve slijm op in de luchtwegen

In de HaloClinic bieden we zowel een verlichting van uw kwalen als een verlenging van remissietijd. Dankzij halotherapie zal de mate van ontsteking van de huid verminderen en de bloedtoevoer naar de huid wordt vergroot.

scheidingsbalk

Hoe vaak zou u moeten komen?

Met behandeling van halotherapie herstelt de huid zich en de afweer wordt sterker, waardoor medicatie verminderd of zelfs gestopt kan worden.

• 15 tot 20 sessies wordt aangeraden voor resultaten op de lange termijn
  • De sessies moeten frequent zijn, ongeveer 2 à 3 keer per week
  • Bij onomkeerbare condities wordt u aangeraden vaker te komen

In de meeste gevallen zorgt de zouttherapie voor een normalisering van de luchtwegen waardoor de symptomen verdwijnen. De effectiviteit van halotherapie wordt geschat op 75-98%. De meeste cliënten doen 1 of 2  kuurtrajecten per jaar. Tussendoor komen ze eventueel terug voor extra sessies wanneer ze merken dat de helende werking van halotherapie weer nodig is.

Wij geven u graag advies op maat

scheidingsbalk

Ervaar de voordelen van HaloTherapie vrijblijvend, zonder enige verbintenis.