Onze Missie

Onze missie voor zoutbehandeling

HaloClinic Nederland is de eerste zoutkamer van Nederland. Wij richten ons op de behandeling van luchtwegaandoeningen door middel van zoutbehandeling. Onze belangrijkste expertise ligt bij het behandelen van ziekten waarbij ophoping van slijm een belangrijke bijdrage levert aan de ziektepathologie, of waar een verstoord immuunsysteem voor chronische problematiek zorgt. Dergelijke ziekten omvatten onder andere:

1. Cystische fibrose
  2. Bronchiëctasieën
  3. Chronische obstructieve longziekte (COPD)
  4. Voorhoofdsholteontstekingen
  5. Astma
  6. Eczeem
  7. Psoriasis
  8. Acne

Longhygiëne

Elke dag ademen we duizenden liters lucht in. Deze lucht bevat stof, pollen, huidschilfers, bacteriën en andere microben die de longen binnendringen.

Slijmsecreties zijn een belangrijk onderdeel van een zeer geavanceerd afvoersysteem dat dag en nacht werkt om onze luchtwegen schoon te houden. Het verwijdert de ingeademde deeltjes die zich hechten aan, en opgenomen worden door het slijmvlies dat de luchtwegen bekleedt.

De drijvende kracht achter dit afvoersysteem is de oppervlaktelaag van trilhaarepitheelcellen die alle luchtwegen, behalve de kleinste, bevolken.

Nu is het zo dat zoutbehandeling van het longepitheel uitermate gezond is en verstoorde functies weer kan terugbrengen. Het is onze missie dan ook om zoveel mogelijk mensen dit aan te kunnen bieden en zo verlichting en verbetering van het ziektebeeld te bieden.

Afweersysteem

Het afweersysteem is verantwoordelijk voor het tijdig aanpakken van ziekteverwekkers en andere dingen die uw lichaam ziek kunnen maken. Dit afweersysteem kan soms problemen hebben en dit zorgt voor een ineffectieve aanpak en schadelijke invloed op het lichaam.

We weten dat deze ontregeling van het afweersysteem leidt tot veel complicaties, waaronder bijvoorbeeld psoriasis en eczeem. Dit betekent dat het aanpakken van dit afweersysteem tot enorme verbetering kan leiden in veel van de ziektebeelden die wij tegenwoordig zien.

Therapeutisch Concept

Wij richten ons op therapeutische mechanismen die de effectiviteit van mucociliaire propulsie controleren, en het afweersysteem hercalibreren. Door de prestaties van mucociliaire propulsie te verbeteren, streven we ernaar om:

• Longinfecties te verminderen.
  • Chronische ontstekingen te verminderen.
  • Achteruitgang van de longfunctie te verminderen.
  • De kwaliteit van leven te verbeteren.

Daarnaast wordt met het hercalibreren van het afweersysteem het lichaam weer in staat gebracht om normaal te reageren op stimuli van buitenaf. Dankzij deze hercalibratie zal het lichaam niet buitensporig reageren op deze stimuli en komen uitbarstingen van veel van de huid- en longaandoening minder heftig en frequent voor. Dit leidt tot een vermindering van de behoefte aan het gebruik van medicatie en je krijgt er een goede portie kwaliteit van leven voor terug!

Hallo,
We helpen u graag bij eventuele vragen, stuur een bericht of bel ons op 075 76 000 26